onsdag 20 juni 2012

Äntligen en sommardag!

Idag har vi vart på midsommarfirande på dagis! Ellas favorit var när vi dansade till prästens lilla kråka.. Oj va hon skrattade!
Efteråt blev de fika och lite lek innan barnen skulle in och äta lunch, då gick jag och Ella hem och vilade middag. Exakt i 45 minuter. Ni förstår när jag la Ella i hennes säng så sa jag, när du vaknar sen så åker vi och köper jordgubbar, hon somnade på studs.... Vaknade upp från soffan av att någon ropar Mamma, jordgubbar betala!
De var dom minutrarna av vila, jag som så gärna hade vilat liiite till.
Men ute lunch och jordgubbar blev det, och vi köpte så mycket så grannarna var också över och fikade med oss. 3 kartonger för 60 kronor, de var jättegoda!

Så jag ska inte klaga. Vi hade de jättehärligt i värmen!
Tack vare att Ella såg till vi kom ut i tid och fick ut max av dagen.

Men det är höga halter av gräspollen ute känner jag. För jag ser alldeles rödgråten ut!
Nu ligger jag i sängen redan, händer inte ofta jag lägger mig innan 22.


Inga kommentarer: