måndag 1 augusti 2011

En ledig måndag!

Vi kom precis in och la oss i varsinn soffa så fort Ella somnat. Denna härliga värme är ljuvlig, men inomhus är de inte lika behagligt utan såå varmt!
Nu är vi trötta.
Natten som var blev de inte mycket sömn.
Ella hade hög feber och vaknade till ofta.
Jag lite extra ofta då grannarna åkt in till förlossningen igår, de sista jag gick höra innan vi la oss var att den skulle komma i natt. Och de gjorde han. Vid halv 3 kom det ett sms. Hampus hade äntligen kommit!!!

För att fira bjöd vi en stolt Pappa & Bror på grillmiddag. Lite mousserande skålade vi i också. Fast Mike fick saft i sitt glas.

Nu blir de jobb tisdag-torsdag. Jag hoppas Ella blir bättre och inte får någon mer feber nu.
Det killas minsann i tandköttet på henne. Och de fick stackars Liam lida för med ett bett i armen i eftermiddag. Han som vart så snäll och köpt present och allt till Ella. Så var de tacken! Nej de gillar jag inte. Va skall man höra åt det? Jag vill inte Ella skall bitas. Och i eftermiddag var de Olivias tur. För andra gången denna helgen.
Förlåt!
Ella vet inte bättre, de vet jag ju, men ändå...
Men tack fina Liam för den fina prinsess väskan och den coola rosa bilen.







På en liten utflykt idag fick Ella sitta på en stubbe med Nalle Puh. De var bara "sådär" roligt...

2 kommentarer:

Janni sa...

aww krya på henne.. så jobbigt med tänderna..Emilia har ju fått alla sina nu på några år så det är såå skönt!!! det där med bitandet vet ja inte.. än sålänge är det inget här hemma..så svårt sånt!

kram på er

Veronica, mamma till Nim sa...

Stackarn, hoppas tandproblemen går över fort. Nim hade också en tuff period där med kindtänder. Men nu har han 16 av 20.. och längtar inte tills de andra fyra ska börja bråka :S Hoppas ni får en bra onsdag, kramar från oss